saljjobb.se

Affärsförvaltare Fastighet

Ort
Kategorier
Utgår

2021-08-15

Ansök nu

Affärsförvaltare Fastighet

Fastighetssektionen har övergripande ansvar för affären och förvaltning av Trafikförvaltningens fastigheter, med syfte att säkra fastigheternas funktion, inklusive tillhörande utrustning samt bevara fastigheternas värde över tid. Fastigheterna är av typen station, depå, terminaler, bostads- och kontorsfastigheter. Sektionen har även ansvar för de kommersiella lokalerna i fastigheterna.

I din tjänst som Affärsförvaltare med inriktning rulltrappor och hissar är din främsta uppgift att följda upp leveransen av de kontrakterade kraven i drift- och underhållsavtal. Vi driver för närvarande interna projekt kring tillgångsförvaltning ISO 55000 samt utarbetar arbetsprocesser och uppföljningsplaner.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

  • Förvaltning av rulltrappor och hissar inom Trafikavdelningen för samtliga trafikslag

  • Uppföljning och utveckling av avtal med underhållsleverantören för rulltrappor och hissar.

  • Delaktig i framtagande av underlag för investeringar av nya hissar och rulltrappor

  • Ansvarar för budget och verksamhetsplanering avseende förvaltningsobjekt

  • Ansvarar för att beställa och delta i driftprojekt som påverkar affärsförvaltarens förvaltningsobjekt

  • Ansvarar för att initiering av teknik- och fastighetsrelaterade investeringar genom bland annat framtagande av projektbeställningar, genomförandebeslut och investeringskalkyler

  • Vara ägarrepresentant mot trafikförvaltningens alla intressenter

  • Följa upp nyckeltal inom förvaltningsområdet

  • Föreslår förändringar och utvecklingsmöjligheter och driver aktivt arbete med ständiga förbättringar

  • Bidrar till att skapa ett professionellt arbetsklimat i gruppen med fokus på bra bemötande

  • Bidrar till samverkan med andra avdelningar och sektioner

Vårt erbjudande

Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2 860 000 resenärer. Det betyder att din insats gör skillnad. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar du till Stockholms samhällsutveckling i en organisation som ligger i framkant när det gäller miljö och hållbarhet. 

För att lyckas med uppdraget bygger vårt arbete på vår värdegrund som kortfattat sammanfattas med orden: Öppenhet, Kompetens, Pålitlighet, Samverkan. 

Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken. Här finns en uppsjö av lunchrestauranger och bra promenadstråk. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. 


Vem är du?
Till den här tjänsten söker vi dig som har minst gymnasietutbildning eller yrkeshögskola, inriktning fastighet, teknik eller liknande. Alternativt har du genom arbete skaffat dig motsvarande kompetens.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från en roll som fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare eller motsvarande. Du har god kunskap kring contract management, fastigheter samt teknik och känner dig därmed trygg i att kunna säkerställa att de fastighetsrelaterade beställningar som görs är korrekta.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är affärsmässig och har mycket god samarbetsförmåga. Du har en god struktur i ditt arbete och trivs i en roll med många kontaktytor och där du får möjlighet att arbeta med både högt och lågt. Framförallt ser du en möjlighet att i denna roll få bidra till ett bättre samhälle.

Du talar och skriver svenska obehindrat samt har lätt för att sätta dig in i olika IT-system.

Information och ansökan

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jonas Thulin, tfn 070 786 3722. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Susanna Pap Björk 08-123 336 45. Vänligen observera att vi kommer ha begränsad möjlighet att besvara frågor under semestertider, men vi återkommer så snart vi kan.
Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Vi önskar enbart CV. 

Sista ansökningsdag är 2021-15-08. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

 

Fackliga kontaktpersoner
Amir Sokolović, SACO, tfn 08-123 337 06

Marita Lönnroth, Vision, tfn 08-123 339 92

Thérèse Juvall, Akademikerförbundet SSR , tfn 08 123 139 42

Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.


Läs mer m hur det är att jobba på trafikförvaltningen på www.sll.se/arbeta-inom-kollektivtrafiken eller på LinkedIn.

Välkommen in med din ansökan!

Dela detta jobb

Affärsförvaltare Fastighet

Trafikförvaltningen, Region Stockholm