
Arbetsledare Kontaktcenter Norrtälje kommun
Ansök nuArbetsledare Kontaktcenter Norrtälje kommun
Norrtälje kommun växer snabbare än någonsin. Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att skapa en hållbar framtid och bästa möjliga vardagsliv för alla invånare. Sök till oss om du vill vara med och påverka!
Om tjänsten
Vi söker dig som tror på att ett gott ledarskap är grunden för god service.
I rollen som arbetsledare på Norrtälje kommuns kontaktcenter får du intressanta och varierande arbetsuppgifter och på köpet ett gäng trevliga arbetskamrater. Är du den vi söker?
Arbetsbeskrivning
Att arbeta som arbetsledare är ett intressant och stimulerande arbete i ett högt tempo. Som arbetsledare fördelar du arbetsuppgifter, utvecklar och motiverar medarbetarna i ditt team. Du ansvarar också för daglig planering och bemanning inklusive schemaplanering.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen som arbetsledare.
-
Genomföra avstämningsmöten, utvecklingssamtal och andra insatser för att coacha och följa upp medarbetarnas arbete
-
Genomföra medarbetardialoger och lönedialoger
-
Leda månatliga avstämningsmöten
-
Leda månatliga avstämningsmöten med samarbetande förvaltningar samt sammanställa analys och statistik
-
Ingå i ledningsgruppen för Kontaktcenter
-
Leda och bidra till löpande verksamhetsutveckling.
-
Hantera och granska att rapportering av lön, sjukfrånvaro, semester och övrig ledighet är korrekt innan slutattest
-
Kontera och administrera fakturor
Utmaningarna
Kontaktcenter utgör den första kontakten med invånarna som söker kontakt med kommunen. Det gäller kontakter via telefon, fysiska möten i kommunhuset och på våra Kontaktcenter i Hallstavik och Rimbo samt via mail och sociala medier. Ibland är trycket högt och då gäller att göra prioriteringar tillsammans med kollegor och medarbetare.
Du behöver gilla att arbeta med kontinuerlig uppföljning, utveckling och effektivisering för att kunna skapa en lugnare arbetsmiljö och svara på fler av invånarnas frågor. En nyckel i arbetet är samverkan med kommunens olika verksamheter så om du gillar att bygga relationer och nätverk är det ett stort plus.
Kvalifikationer
-
Minst fem års arbetslivserfarenhet av kundservicearbete, gärna inom offentlig sektor
-
Erfarenhet av att arbetsleda andra
-
God datorvana. Meriterande om du arbetat i ett eller flera av de system som medarbetarna på Kontaktcenter arbetar i (Easit, mycarta, ByggR, Tekis-AGS, iipax, Ecos, Future, Reflex, Edlevo, infracontrol, DeDu)
Arbetet på Kontaktcenter präglas av ett högt tempo. Du behöver därför gilla att arbeta på en arbetsplats där förutsättningarna förändras och du behöver göra omprioriteringar under din arbetsdag. Förutom att hjälpa medlemmarna i ditt team att lösa uppgifterna för dagen kan det också hända att du får hoppa in och hjälpa till där det behövs. Du gillar att lösa problem själv och tillsammans med andra.
Kontaktcenter är vägen in för kommunens invånare. Det är därför viktigt att du är lyhörd, både mot invånarna som hör av sig och mot dina medarbetare. Kontaktcenter arbetar med alla kommunens förvaltningar och bolag. Frågorna som kommer in kan därför vara av skiftande karaktär. Du tycker det är spännande att hitta svaren själv och drar dig inte för att ta kontakt med kollegor i kommunen för att hitta ett svar till en invånare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
Kontaktcenter i Norrtälje kommun är en del av Kommunstyrelsekontoret. Kontaktcenter är Vägen in till kommunen för invånare och andra intressenter. I rollen som arbetsledare rapporterar du till enhetschefen för Kontaktcenter och ingår i enhetens ledningsgrupp. På Kontaktcenter är vi är ett glatt gäng som tycker om att ge service, vi stöttar varandra i vårt uppdrag och brinner för att ge service.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Kontaktcenter finns på följande orter, Norrtälje, Hallstavik och Rimbo.
Arbetet kommer huvudsakligen att utföras i kommunhuset i Norrtälje. Arbete på kontaktcenter i Hallstavik och Rimbo kan förekomma. Tjänsten innebär vissa möjligheter att arbeta på distans.
Anställningsform
Heltid
Tillträde datum: 20220916 eller enligt överenskommelse
Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Publicerat:
2022-07-28
Sista ansökningsdag:
2022-08-14
Typ:
Administration, ekonomi, juridik
Tjänst:
Reception
Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Ort:
Norrtälje
Omfattning:
Heltid
Kontaktpersoner
TF Enhetschef Kontaktcenter
Perina Thölin Larsson, perina.tholin-larsson@norrtalje.se, 0176-71955
Facklig representant Vision
Calmar Österman, calmar.osterman@norrtalje.se, 0176-71000
Dela detta jobb