saljjobb.se

Brand manager

Ort
Utgår

2019-07-05

Ansök nu

Brand manager

Vi söker nu en passionerad Brand manager med mångårig erfarenhet av att bygga varumärken, skapa reklam och jobba med alla de enheter som tillsammans bygger upp ett varumärke (s.k. brand assets). Länsförsäkringar är ett av Sveriges absolut starkaste varumärken, alla kategorier. Världen vi lever i är dock i ständig förändring och för att säkra vår starka position även in i framtiden jobbar vi kontinuerligt med att hålla vårt fina varumärke uppdaterat och med i tiden. Detta gäller allt från den position vi tar på marknaden, till hur vi ser ut visuellt, till vilket gemensamt reklamkoncept vi har (och mycket mer). Vi i Varumärkesgruppen inom LFAB jobbar med just dessa frågor och har nu behov av att stärka upp gruppen med en passionerad Brand manager!

Om jobbet
Som Brand manager på LFAB jobbar man med varumärkesrelaterade frågor för att stärka varumärket på sikt och därmed även affären in i framtiden. Den person vi söker har, förutom ett brinnande intresse för varumärken, även en stor erfarenhet och kunskap av att utveckla riktlinjer för alla de tillgångar (brand assets) som tillsammans bygger varumärket och skapar en helhet som både är unik och som alla känner igen. Vi har kommit långt i arbetet redan, men det finns fortfarande mycket kvar att göra.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat, ofta tillsammans med våra byråer, att förvalta och utveckla:

• vårt framtida varumärkesbyggande reklamkoncept och leda produktion och medieplanering
• vår visuella identitet (färg, form illustrationer, ikoner, foton, typsnitt, rörlig etc.)
• övriga varumärkesrelaterade tillgångar (ljud, musik, lukt, smak etc.)
• bilder, illustrationer och rörligt material som vi tillsammans använder i gruppen
• vår nomenklatur och sättet som vi skriver och pratar externt
• hur vi jobbar tillsammans med våra gemensamma tillgångar för att skapa ett starkt och enhetligt Länsförsäkringar genom hela vår verksamhet

Utbildning och erfarenhet
Vi ser gärna att vår nästa medarbetare har en kreativ tyngd men samtidigt förstår vikten av att jobba analytiskt och strategiskt för att nå utsatta mål över tid. Du bör ha en mångårig erfarenhet av att ha jobbat med varumärkesstrategiska frågor generellt, och med brand assets och varumärkesbyggande kommunikation mer specifikt. Du har dokumenterad erfarenhet av:

• att ta fram, rulla ut och optimera reklamkoncept för att förflytta varumärken
• utveckling och förvaltning av brand assets (exempelvis genom en brand book)
• att med hjälp av research iterativt ta fram koncept eller reklam
• att kravställa, leda och följa upp byråer i det långsiktiga såväl som dagliga arbetet
• att självständigt och proaktivt driva igenom projekt och rekommendationer i stora och komplexa organisationer med många intressenter

Din utbildning är mindre viktig än både vad du gjort tidigare i livet (erfarenhet) och vad du vill åstadkomma framåt (din passion och potential). Om du har jobbat med ovan frågor på en byrå så är det dock ett stort plus.

Vem är du?
Som person är du nyfiken och hela tiden på jakt att lära dig nya saker (vi jobbar med högt i tak och konstant förbättring). Du ska trivas med att självständigt driva projekt såväl som att jobba i större grupper och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Följande egenskaper tittar vi lite extra efter:

• Ett enormt starkt intresse för och kunskap om varumärken, kommunikation och marknadsföring.
• Nyfiken, driven och passionerad – ser till att saker faktiskt händer och får med dig människor.
• Strukturerad, lyhörd och med hög servicegrad.
• Känsla för form och färg.
• Positiv attityd och inte rädd att hitta nya vägar när det behövs.

Om oss
Varumärkesgruppen ligger under avdelningen Kommunikation och hållbarhet i Länsförsäkringar AB.

Länsförsäkringar består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Genom respektive länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Varje länsförsäkringsbolag ägs lokalt av sina försäkringskunder; det finns inga externa aktieägare och att uppfylla kundernas behov och krav är alltid det primära uppdraget.

Det gemensamt ägda bolaget Länsförsäkringar AB sitter på Gärdet i Stockholm och har uppgiften att genom affärs-, service- och utvecklingsverksamhet skapa de bästa förutsättningarna för länsförsäkringsbolagen att bli framgångsrika på sina respektive marknader. Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver oss framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.

Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag.

Kort om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidare 

Sista ansökningsdag:
2019-07-05

Arbetsplats
Stockholm 

Kontaktperson

Andreas Kåreby 
Chef
08-588 426 45

Linnéa Niklasson 
Facklig representant Forena
08-588 413 81

Anna Sandqvist 
Kontaktombud SACO
08-588 416 50

Dela detta jobb

Brand manager

Länsförsäkringar AB