saljjobb.se

Call center

Ort
Utgår

2019-10-11

Ansök nu

Call center

Senior Medarbetare till Carnegie Call Center

Carnegie är Nordens ledande kunskapshus för finansiella tjänster. Vi är oberoende för att garantera bästa analys och rådgivning. Vårt uppdrag är att sätta pengar i arbete, skapa mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning. Carnegie finns i sex länder med cirka 650 medarbetare. 

Private Banking är ett av tre affärsområden inom Carnegie som för tredje året i följd har blivit utnämnd till Sveriges bästa Private Banking (enligt TNS prospera). Private Banking skräddarsyr förmögenhetsrådgivning med fokus på kundens totalekonomi. Carnegies Private Banking erbjuder en personligt anpassad förmögenhetsförvaltning av hög kvalitet till det övre segmentet av förmögna privatpersoner, samt till ägarledda företag och stiftelser.

Enheten Sales på Private Banking söker nu dig som är senior/pensionerad med erfarenhet och stort intresse för den finansiella marknaden som vill arbeta extra och få chansen att ingå i vårt dedikerade Call Center team, med ansvar för Private Bankings nykundsbearbetning.

Din roll:

Som säljare arbetar du aktivt med nykundsbearbetning. Det innebär att du ringer potentiella kunder med mål att sälja in Private Bankings tjänster och boka in möten med rådgivare. Utöver små- och medelstora bolag ringer vi även till privatpersoner som kan tänkas ha intresse utav Carnegies tjänster. I huvudsak kommer du att ha telefon som arbetsredskap men viss mailkontakt och administrativt arbete kan förekomma.

Din profil:

Vi söker dig som har gedigen säljerfarenhet och erfarenhet inom bank och finans.

Som säljare med ansvar över Private Bankings nykundsbearbetning, har du en central roll. För att bli framgångsrik i rollen är du duktig på att sälja in ditt budskap på ett professionellt sätt. Du är lyhörd och har förmågan att förstå och formulera kunders olika behov. Vidare sporras du av utmaningar i kontakt med potentiella kunder, att snabbt analysera situationer och finna lösningar på problem. Eftersom du arbetar självständigt mot veckovisa mål, är du en person som trivs med stort ansvar, du är resultatorienterad och drivs av att arbeta mot korta deadlines. Samtidigt är du en flexibel lagspelare och tillsammans med teamet vill nå resultat. Du behärskar svenska och engelska på en hög nivå.

Vad vi kan erbjuda:

Det här är en utmärkt chans för dig att få användning för dina kunskaper och erfarenheter inom finansmarknaden och förmögenhetsförvaltning, tillsammans med de bästa och mest erfarna experterna och specialisterna. Hos oss får du möjligheten till stort ansvarstagande och att genom egna insatser kunna påverka resultat.

Start: Enligt överenskommelse

Uppskattad arbetsomfattning: Ca. 16 timmar i veckan

Lön: Timlön + Provision

Placering: Centrala Stockholm

Intervjuer kommer genomföras löpande. Skicka därför in din ansökan snarast möjligt. Ansök nedan genom att bifoga CV och personligt brev. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Pavel Rosenberg, ansvarig för Call Centret: pavel.rosenberg@carnegie.se eller +46 7 34 17 92 07

Carnegie värnar om mångfald och att ta tillvara människors olika erfarenheter, kunskaper och egenskaper. Utifrån dessa kan vi skapa en kreativ och utvecklande arbetsmiljö som ökar förutsättningarna att uppnå ett optimalt resultat.

Dela detta jobb

Call center

Carnegie Investment Bank AB