saljjobb.se

Content manager till SIS

Ort
Utgår

2021-08-31

Ansök nu

Content manager till SIS

Till SIS, Svenska Institutet för Standarder, söker vi nu en Content manager som brinner för att skapa värdeskapande content och vill följa med på vår fortsatta digitala förändringsresa. Som Content manager på vår avdelning Kommunikation & marknadsföring ansvarar du för innehållsproduktion som ökar kännedomen om SIS och värdet av standarder och / eller bidrar till att driva försäljning av abonnemang, handböcker och utbildning. Vill du ha en bred roll där du skapar content som ökar försäljningen samtidigt som du bidrar till hållbar samhällsutveckling – då är du välkommen med din ansökan till oss!

Uppdraget
Du är en vass skribent som tycker att det är roligt och utmanande att kommunicera och lyfta fram kompetensmässigt komplexa produkter. Du är en noggrann researcher och behärskar att anpassa faktatunga akademiska texter till våra olika kanaler och målgrupper. I den här rollen har du ansvar för att strukturera vårt content-arbete och är den i vårt team som, i samråd med PR- och pressansvarig, ger rekommendationer om vilken typ av text som, beroende på målsättning, lämpar sig bäst för olika kanaler.

Du kliver in i en spännande utvecklingsfas där vi nyligen implementerat ett Marketing Automation-system, där din kompetens är en viktig bidragande faktor till helheten. Du kommer att vara en del av en inhouseavdelning där du samarbetar i olika konstellationer med projektledare, grafiska formgivare, en marketingautomation specialist, en PR-och pressansvarig och två webbredaktörer sammanlagt nio personer. Du rapporterar direkt till avdelningschefen för Kommunikation & marknadsföring.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Producera content i form av copy, produkttexter och artiklar för sis.se, Marketing Automation, webbinarier, Google AD Words, nyhetsbrev/EDR, guider, LinkedIn, FB med mera.
  • Tillsammans med dina kollegor, arbeta fram kampanjer där du ansvarar för den taktiska säljdrivande kommunikationen.
  • Skriva och koordinera SEO-anpassat content i samråd med SEO-ansvarig/webbredaktör
  • Skriva och producera målgruppsriktat content utifrån ett inboundperspektiv i syfte att hitta bästa konvertering
  • Ansvara för produktion av texter till vår årsrapport samt vid behov, köpa in content och översättningshjälp från externa leverantörer.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller likvärdigt samt minst fem års dokumenterad erfarenhet av att producera säljdrivande texter och engagerande innehåll.

Du har jobbat med konverterande content för digitala plattformar och har erfarenhet från B2B och kunskapstunga produkter och tjänster. Därmed har du djup förståelse för content kopplat till konvertering av uppsatta säljmål. Vidare har du erfarenhet från en kravställande position som kvalitetssäkrat innehåll från olika leverantörer och därmed varit med och satt målsättningar för att nå ut till olika målgrupper och branscher. Vi arbetar i Episerver, Super Office, Hubspot och det är en fördel om du känner till och har arbetat i dessa system.

Personliga egenskaper
Du är en driven person med stort intresse för skriftlig kommunikation och digital marknadsföring som leder till uppsatta mål. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann och van att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar för dina arbetsuppgifter. Du är samtidigt flexibel och prestigelös och ser ett värde i att ingå i ett team med olika kompetenser men är inte rädd för att utmana och bli utmanad.

Du är lyhörd och trivs med att jobba i en föränderlig miljö där alla hjälps åt med både högt och lågt. Du är van vid att arbeta i projektform samt skapa rutiner och processer och uppskattar att tempot är högt.

Ytterligare information
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 31 augusti. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen kontakta Olof Lindmark på ol@kimm.se

Dela detta jobb

Content manager till SIS

Svenska institutet för standarder