saljjobb.se

Creative Content Specialist

Företag Vattenfall AB
Ort
Kategorier
Utgår

2021-07-31

Ansök nu

Creative Content Specialist

Creative Content Specialist på Vattenfall Customer Service Nordic
 
Vi söker dig som ödmjukt titulerar dig själv som kommunikationsexpert och som står redo för att utmana oss med dina idéer och tankar och skapa kommunikation utöver det vanliga.

I din roll som Creative Content Specialist blir du en del av enheten Business Development & Innovation på Vattenfall Kundservice Norden.
 
Som en del av vårt kommunikationsteam kommer du dagligen att arbeta med träffsäker kommunikation för våra kollegor på Vattenfall Kundservice Norden, med syftet att höja kund- och medarbetarupplevelsen samt stötta i kompetensutveckling.
 
Din tålmodighet och öppenhet gör att du enkelt anpassar dig till olika förutsättningar och situationer, du kanske rent av beskrivs som en social kameleont? Du backar aldrig för att pitcha dina kreativa idéer eller strategier, samtidigt som du är en prestigelös lagspelare som drivs av att skapa i ett högt tempo med fokus på leverans. Du inte bara trivs på en arbetsplats där det är högt tempo – du får energi av att vara delaktig i flera olika forum och initiativ. Du följer användarbeteenden genom statistik och kan genom siffror och intervjuer fatta beslut som gynnar oss på vår kommunikationsresa. 
Vi värdesätter arbetserfarenhet inom kommunikationsområdet och ser att du har ett brinnande engagemang för det du gör. Vi tror starkt – älskar du det du gör så kommer det att skina igenom i ditt uppdrag.
 
Din roll som Creative Content Specialist 
Som person beskrivs du bäst som ansvarstagande, nyfiken, kreativ, noggrann och strukturerad med ett intresse för förbättringar. Du tar stort ägarskap och tycker om att arbeta självständigt men inser att kommunikation också handlar om vikten av att involvera för att nå fram på bästa sätt. Din sociala kompetens och pedagogiska förmåga är viktiga verktyg för att nå framgång i rollen.

Dina dagliga arbetsuppgifter varierar från rutinuppdateringar, content kreation, varumärkesbyggande kommunikationsinsatser, grafisk formgivning och projektledning. I närtid kommer du att vara en stor del i att upprätta vår kommunikationsstrategi där ett av våra initiativ just nu är att göra en förflyttning till ett nytt användarstöd. 

Dina kvalifikationer
• Examen i Media Teknologi så som exempelvis M.Sc. in Interactive Media Technology + B.Sc. in Media Technology eller liknande kunskaper

• Erfarenhet av förändringskommunikation

• Utmärkt kommunikativ förmåga i tal och skrift, svenska och engelska

• Kommunikationsarbete i liknande befattning och organisation är meriterande

• Van vid arbete i Content Management Systems (Epi Server)

• Bekant med grafiska program som Adobe InDesign och Photoshop

Vi erbjuder dig

• Möjlighet att bidra till en fossilfri framtid inom en generation, varje dag!

• Stora möjligheter att påverka din egen utveckling och vår verksamhet

• Att jobba med kommunikation hos ett ledande elbolag i en internationell miljö

• En verksamhet där kunderna och medarbetarna är utgångspunkten i allt vi gör.
 
På Vattenfall Kundservice Norden är vi övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!

Placeringsort: Umeå
 
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Aaron Kroon 073-804 72 11.

För information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Anneli Jarlsheim 072-585 28 76.

Fackliga representanter är Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 22 aug 2021. Urval kan komma att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan till sista dagen.

Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll och säkerhetsintervju. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.

Om Vattenfall Kundservice Norden
Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation som har omkring 350 anställda i Sverige och i Finland. Vårt uppdrag är att ta hand om alla Vattenfalls elhandels- eldistribution- och fjärrvärmekunder och guida kunderna till ett mer energismart liv. Vattenfall Kundservice Norden är uppdelat i en operativ del som hanterar alla inkommande ärenden från kund och supportenheter som ansvarar för verksamhetsutveckling och stöttar verksamheten med framtagande av effektiva processer, smarta systemlösningar och tydliga rutiner.
#LI-AJ1   

Dela detta jobb

Creative Content Specialist

Vattenfall AB