saljjobb.se

Date: Mar 9, 2020

Location: Malmö, SE

Company: AkzoNobel

Job Purpose
Please add the content for the advert here

Key Accountabilities
Please add the content for the advert here

Key Activities
Please add the content for the advert here

Experience
Please add the content for the advert here

Education
Please add the content for the advert here

Competencies
Accepting Direction
Accepting Responsibility
Acquiring Information
Inom AkzoNobel är vi 45 000 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag och en stor producent av specialkemikalier som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg och ytskydd, som ingredienser till viktiga vardagsprodukter. Idag är vi verksamma i över 80 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna.

 

Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Cuprinol, Jozo och Nordsjö. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbarhet i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.

 

I rollen som Demand Planner har du ett nordiskt ansvar. Du kommer sitta som en central punkt mellan sälj/marknadsorganisationen och supply. Du kommer ansvara för såväl kort (0-3 mån) som långsiktig (4-24 mån) planering av produkterna med målet att ha en effektiv försörjningskedja genom alla led och därmed möjliggöra så noggrann prognos som möjligt, ur både finansiellt och varuflödesperspektiv.

 

Om vi tittar på några av dina ansvarsområden kan listan se ut såhär:

 

Identifiera avvikelser mellan prognostiserad efterfrågan och verklig försäljning
Konsolidera och analysera information från olika kanaler
Stötta försäljningsorganisationen med relevant information men också agera kravställare
Följa upp och rapportera relevanta nyckeltal
Proaktivt reducera risken för OOS och SLOBs genom löpande kommunikation med sälj/marknad
Kontinuerligt utveckla processer och rutiner inom ditt område
 
Du har eftergymnasial utbildning och du har jobbat med liknande ansvar inom en säljorganisation eller Supply Chain i en internationell miljö. Du har ett kommersiellt intresse och drivs av att bidra till goda relationer med kunderna.

Din personlighet är superviktig för att vi ska trivas med varandra och det finns några egenskaper vi fäster stor vikt vid:

Analytisk – den är inte helt otippad eller hur.
Drivande – inte heller en överraskning.
Kommunikativ – viktigt på många plan. Du har kontaktytor både uppåt och neråt i organisationen, över avdelningsgränser och även externt. Eftersom dessa är såväl muntliga som skriftliga så är det superviktigt att du är trygg i din kommunikation.
Ambivalent – ja, i den meningen att du kombinerar högklassig servicekänsla med att vara en tydlig kravställare. En balansgång är vi medvetna om, men vi litar på att du hanterar det.
Flexibel – förutsättningar förändras, så är det bara. Du måste kunna hantera att det emellanåt är tvära kast och anpassa dig och göra det bästa av situationen.
Handlingskraftig – eller actionorienterad, välj själv. Oavsett vad du kallar det är innebörden att du inte sitter och väntar på att saker ska hända, du får dem att hända.
 

Du sitter som sagt med ett nordiskt ansvar i ett internationellt bolag så att du kommunicerar flytande på nordiska och engelska ser vi som en självklarhet.

Att du är trygg att arbeta i olika systemmiljöer är en förutsättning för att hantera rollen. Tidigare erfarenhet av SAP:s olika applikationer (APO, ECC, BW etc) är riktigt bra att ha med sig, det kommer att göra din startsträcka kortare, men det går även bra om du har erfarenhet från andra stora end-to-end system. Excel – en av dina bästa vänner helt enkelt.

 

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående och placeringsort är Malmö/Sege. Du rapportear till Nordic Customer Demand Manager, Karin Cederlund.

Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med CV och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du behöver hjälp vänligen kontakta TalentResourcing.SE@akzonobel.com

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Elisabet Haraldsdottir, Talent Acquisition Partner på tel.nr. 0703 501799

Customer Demand Planner Norden till Akzo Nobel i Malmö

Företag Akzo Nobel
Ort
Utgår

2020-04-10

Ansök nu

Dela detta jobb