saljjobb.se

Customer Insight Analyst

Företag Vattenfall AB
Ort
Kategorier
Utgår

2020-04-12

Ansök nu

Customer Insight Analyst

Teamet Insight & Market Strategy ansvarar och driver värmes arbete med kundsinsikter, prissättning och Business Intelligence – både strategiskt och operativt. Vi söker nu en Customer Insight Analyst till teamet för att stärka upp och utveckla arbetet med en digital och kundinsiktsdriven affär.
 
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle så erbjuder vi ett omväxlande arbete med många kontaktytor. Du kommer att ingå i ett engagerat och motiverat team som står inför spännande utmaningar. Det är viktigt att hela livet fungerar och därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid och vi erbjuder attraktiva personalförmåner. Du kommer att ingå i en verksamhet där kunden och medarbetare är utgångspunkten för allt vi gör.
 

Dina främsta arbetsuppgifter och ansvarsområden som Customer Insight Analyst
• Strategiskt utveckla och driva Vattenfall Värmes Customer Insight-funktion
• Utföra och analysera resultat av NPS/CSI-undersökningar
• Utveckla och förankra arbetet med kundsegmentering
• Utveckla och driva arbetet med kundpaneler och fokusgrupper
• Ta fram arbetsmetoder för en kundinsiktsdriven produktutveckling – implementera och utveckla arbetet inom hela organisationen
• Ta fram och analysera marknadsinformation till marknadsplaner och affärsplaner
• Stötta organisationen med diverse analyser utifrån kundinsikter
 

Din erfarenhet och kvalifikationer som Customer Insight Analyst
• Du har en relevant akademisk universitets- eller högskoleutbildning
• Erfarenhet inom energibranschen är meriterande
• Har erfarenhet av utföra kundundersökningar – både för privatkunder och företagskunder
• Är van användare av MS Excel och Powerpoint
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
Som person är du:
• Självgående – då arbetet främst sker utifrån egen struktur och planering
• Prestigelös – har lätt att samarbeta med både interna och externa kollegor och kunder
• Är tydlig, noggrann och metodisk i ditt sätt att arbeta och jobbar gärna självständigt i såväl som i team
• Är kreativ och har förmåga att balansera detaljer med det stora perspektivet
• Viktigt är även att du är tydlig i din kommunikation för att uppfylla behov med god kvalité.
 
Placeringsort: Solna
 
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Pogosjan, 0705431387. För information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Shala Jamshid, Shala.Jamshid@vattenfall.com eller 0702379325.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 April 2020 via vår portal. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum.
 
Fackliga representanter är Kalle Almqvist, Akademikerna, Kjell Karlsson, Ledarna, Göran H. Jansson, SEKO och Patrik Nenzén, Unionen och du når samtliga via Vattenfalls växel, 08 739 50 00.
 
Vattenfalls affärsenhet Heat Sweden producerar, distribuerar och säljer värme, ånga, kyla och el. Våra kunder är företag, kommuner, landsting, privata fastighetsägare, villakunder och bostads-rättsföreningar. Huvudprodukten är fjärrvärme, som är en enkel, säker, bekväm och tillförlitlig form av uppvärmning. Bränslet består i huvudsak av olika former av biomassa och avfall som ger låga miljöpåverkande utsläpp. Vi är idag omkring 370 medarbetare och omsätter 2.9 miljarder kronor.

Dela detta jobb

Customer Insight Analyst

Vattenfall AB