saljjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Saljjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Ansök nu

CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Vi söker dig som brinner för kundrelationer, vill hjälpa till och förbättra, förenkla och automatisera, samt har ett stort intresse för föreningslivet.

Varje vecka ansluter sig fler och fler föreningar sig till SportAdmin och vi söker därför en Customer Success Manager till vårt team. Vi räknar med att över 250 föreningar ansluter sig till SportAdmin varje år och söker dig som vill hjälpa våra föreningar under hela deras uppstart och få dem att använda systemet på bästa möjliga sätt.

Om SportAdmin

Sedan 2005 har vi strävat efter att förenkla, digitalisera och automatisera administrationen för alla ideellt arbetande hjältar i föreningsvärlden. Vårt affärssystem hjälper idag mer än 1 400 föreningar och 2 miljoner föreningsmedlemmar i Sverige. Vår kärlek till idrotten genomsyrar allt vi gör och vi jobbar ständigt utifrån devisen att vi ska vara föreningens bästa vän.

Förutom att du kommer få jobba med riktigt spännande produkter och kompetenta medarbetare kan en arbetsdag på SportAdmin även innefatta kaffepauser, pingisspel, en och annan fika, golftävlingar och mycket mer. Dessutom gillar vi att lämna kontoret då och då för att hitta på spännande aktiviteter.

Din roll

Som Customer Success Manager kommer du att ha hand om onboarding och utbildning av nya såväl som befintliga föreningar i SportAdmin, där du förväntas sätta dig in i kundens alla administrativa utmaningar och hjälpa dem att lösa detta i SportAdmin. Det innebär att du kommer att ta över direkt från vårt säljteam och ha hand om planering och genomförande av utbildning samt uppföljning. Utbildningarna genomförs främst via videomöte med skärmdelning eller telefon (fysiska utbildningar kan förekomma).

Genom att vara väl införstådd i varje kund ser vi också att du kommer att jobba med att bygga långsiktiga kundrelationer med både nya såväl som befintliga kunder. Vidare kommer du att ha kontinuerliga avstämningar med föreningarna och vidareutbilda/vidareutveckla dem, öka deras användande och hjälpa föreningarna att maximera nyttan av SportAdmin och hjälpa dem att i den digitala utvecklingen. Genom den helhetssyn du har, ser vi också möjligheten för att bidra med merförsäljning inom vår produktportfölj.

De dagliga arbetsuppgifterna innefattar både in- och utgående samtal, samt eventuell support.

Tjänsten som Customer Success Manager kommer därmed att vara en kombination av onboardning/utbildning, uppföljning/vidareutveckling och komplex försäljning tillsammans med ett fantastiskt team.

Tjänsten är på heltid tillsvidare, arbetstiderna är främst kontorstid 8-17 måndag till fredag, men kväll och helgarbete kan förekomma. Placeringsort är på vårt kontor i centrala Malmö, och eventuella resor ut till föreningar inom Sverige kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som brinner för vår produkt och föreningsutveckling lika mycket som vi gör.

För att trivas i rollen behöver du ha ett stort intresse för att lära ut och utbilda, vara pedagogisk och lösningsorienterad. Samt ha ett genuint intresse för kundrelationer och eftersom att du har mycket kundkontakt och naturligt får en rådgivande roll för föreningen, så ser vi att du har en stor möjlighet att öka föreningens värde genom merförsäljning. Därför ser vi det som meriterande om du har säljegenskaper som gör att du kan ta vara på de här möjligheterna.

Vi söker dig som har följande kunskaper:

  • Eftergymnasial utbildning

  • Goda kunskaper i SportAdmin, har arbetat i systemet och har en bra helhetsinblick i hur det fungerar.

  • En idrottsbakgrund och erfarenhet av föreningslivet.

  • Är hjälpsam, mån om människor och vill kunna hjälpa och vidareutveckla våra föreningar på bästa möjliga sätt.

  • Goda datorkunskaper och ett intresse för IT/system.

Vidare kommer vi såklart att ge dig all utbildning om våra produkter/tjänster och om vad som krävs för att jobba på SportAdmin.

Ansökan

Är du intresserad och stämmer in på profilen ovan? – Skicka in ditt personliga brev och CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser, samt varför du är intresserad av tjänsten.

Vi arbetar med ett löpande urval, så skicka in din ansökan direkt. Tjänsten planeras ha startdag i augusti 2022.

Har du några frågor om SportAdmin eller om denna lediga tjänst hör av dig till Malin Österlund, ansvarig för rekryteringen – malin@sportadmin.se eller 040-64 33 256.

Dela detta jobb

logga
CUSTOMER SUCCESS MANAGER

Roi Rekrytering Sverige AB