saljjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Saljjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Är du bra på att bygga starka kundrelationer och brinner du för kundservice? Är du van att vara proaktiv och vill vara med och aktivt bidra till att Leneo´s kunder eller partners som vi kallar det är mer än bara nöjda? Är du strukturerad och van att hålla många bollar i luften? Då är du kanske vår nya Customer Success Specialist.

På Leneo kommer du att bli en del av affären och en del av Leneo´s nordiska expansion. I rollen som Customer Success Specialist så arbetar du både administrativt och med att stödja våra kunder med det dagliga användandet av vår plattform. Vidare så kommer du att arbeta med att som en del av vårt nya tjänsteerbjudande även att hjälpa de kunder som önskar att outsourca (Outsourced Managed Services (OMS)) vissa arbetsuppgifter rörande deras Product-as-a-Service verksamhet.

Detta är en bred roll där du med intresse för rådgivning & kundsupport, samt Fintech, kommer att få en värdefull erfarenhet och möjligheter att både utveckla och utvecklas.

Som Customer Success Specialist ansvarar du för våra partners framgång tillsammans med Leneo. Du kommer att vara ambassadör för Leneoportalen och för våra övriga tjänster. Du kommer att vara vår kundsupportexpert samt vara ett viktigt stöd för våra rådgivare och för våra partners som önskar starta och vidareutveckla sin egen Product-as-a-Service verksamhet.

Du kommer att få ansvar för:

  • Proaktivt kontakta och ta emot förfrågningar från våra partners och deras leverantörer via chatt, mejl och via telefon

  • På ett effektivt sätt lösa våra kunders olika ärenden rörande vår portal och våra OMS tjänster

  • Att samarbeta med vårt IT-utvecklingsteam och vidareförmedla feedback från våra partners rörande behov av vidareutveckling av vår lösning och/eller för att optimera våra processer

  • Att identifiera olika typer av utmaningar som våra kunder har som vi kan hjälpa dem att hantera genom nya förbättrade Leneo-lösningar

  • Att i nära samarbete med affärs- och produktsidan förmedla och utforma kravspecifikationer rörande beslutade utvecklingsbehov av vår portal/plattform

  • Att aktivt arbeta med och löpande uppdatera vårt CRM system (Zendesk) för att uppnå störts möjliga kund- och affärsnytta

  • Vara delaktig i kundinteraktioner, upphandlingar och vara ett stöd till våra kunder under implementeringsfasen, samt att vara delaktig i utförandet av våra OMS tjänster för att säkerställa en hög servicegrad, effektivitet samt hög kundnöjdhet

  • Säkerställa hög servicenivå, kundnöjdhet och bidra till lönsamhet hos kund

Vad krävs för att lyckas?

  • Har minst 7 års erfarenhet av att ge råd och stödja kunder i ett front-office eller från middle- /back-office arbete från ett leasing-/uthyrningsbolag eller liknande företag

  • Har god kunskap om de olika processer och arbetsuppgifter som behövs för att bedriva ett framgångsrikt uthyrnings-/leasingbolag

  • Entusiastisk och resultatdriven person som har ett proaktivt och lösningsorienterat mindset.

  • Är strukturerad

  • Trivs i en mindre organisation och är inställd på att arbeta med varierade arbetsuppgifter

  • Flytande i svenska, alternativt ett annat nordiskt språk och engelska såväl i tal som i skrift

Det kommer att vara ytterligare fördelar om du har:

  • Generell kunskap om IT-produkter och har ett naturligt intresse för fintech

  • Erfarenhet av att arbeta med Zendesk (CRM-System)

Vi ser gärna att du har ett stort intresse för nya hållbara affärsmodeller, finansmarknaden, Fintech och säljstödjande tjänster

Varför bli en del av Leneo teamet?
Vi är en växande Fintech-startup med tydliga visioner och mycket passion. Vår organisation är platt och har en mycket öppen och tillgänglig kultur. Som Customer Success Specialist hjälper du till att stödja administrationen och utvecklingen av våra kunders Product-as-a-Service-/uthyrningsverksamhet och skapa de mest nöjda Leneo-kunderna som möjligt. Därför får du stort inflytande och många spännande arbetsuppgifter och utmaningar, i en mycket flexibel arbetsmiljö.

Arbetsvillkor och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en heltidstjänst. Du kommer att rapportera till Head of Customer Success. Denna tjänst är placerad på vårt kontor på Vasagatan 28 i Stockholm och du kommer att arbeta tillsammans med vårt svenska dotter bolags VD.

Vi håller löpande intervjuer, så du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du behöver mer information eller har fler frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Olander vårt svenska dotter bolags VD på antingen till col@leneo.se eller telefon +46 70-6600477.

Kontaktperson
Klara Isfeld

Telefon
+4524484560

Typ av anställning
Heltid, Tillsvidareanställd

Hemsida
http://www.leneo.io

logo

Customer Success Specialist

Företag Leneo AB
Ort
Utgår

2022-12-31

Ansök nu

Dela detta jobb