saljjobb.se

logga

Customer Support Area Manager till BMW Group

Ansök nu

Customer Support Area Manager till BMW Group

Lockas du av att vara en del an en dynamisk och internationell miljö? Har du god förståelse för serviceprocessen och kundsupport inom bilbranschen och vill utvecklas tillsammans med engagerade kollegor?

Då kanske du är den vi söker till BMW Group!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Customer Support Area Manager ansvarar du för att utveckla serviceaffären, för att bidra till en ökad affär och kundnöjdhet tillsammans med BMWs återförsäljare för BMW och Mini. Du ansvarar för att driva utvecklingen av kundsupporten rörande försäljningsvolym, kundnöjdhet, varumärkesuppfattning, återförsäljar- och servicepartners täckning, processer och strukturer.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Ansvara för att din region möter BMWs mål gällande budget, kundnöjdhet och lojalitet

  • Agerar länk mellan återförsäljaren i din region och BMW HQ

  • Coacha After Sales Managers, Service Managers och Part Managers till att leverera de uppsatta KPI:erna hos återförsäljaren

  • Identifierar möjligheter till att öka affärerna samt kundnöjdheten och supportera återförsäljaren i genomförandet

  • Stötta och rådge organisationen vad som krävs för att utveckla serviceaffären

  • Agera stöd vid lansering och implementering av nya initiativ och program

  • Supportera återförsäljarna och interna kollegor i att komma med idéer och förslag på utvecklingsplaner samt dela best practices

  • Identifiera problem i processer och strukturer för att tillsammans hitta lösningar och utveckling

  • Se över och delge information ledningen rörande inköpsbehov, kundnöjdheten och utbildningsbehov hos personalen

Resor ingår i tjänsten till dina återförsäljare som är baserade i region Väst samt södra Stockholm

Vem är du?

Vi söker dig som har en universitetsutbildning och har minst fem års erfarenhet i en liknande roll inom bilbranschen. Du har genom tidigare erfarenhet fått kunskap rörande serviceprocesser och vikten av kundsupport.

Du är en kommunikativ person som har en positiv attityd till arbetet där du besitter en "can-do" attityd. Du drivs av att se till förbättringsåtgärder och att öka kundnöjdheten och därigenom affären är en naturlig drivkraft för dig.

För att lyckas i denna position är du initiativtagande, prestigelös och du har inga problem att ta dig an nya uppgifter. Att hjälpa andra och utbyta erfarenheter är naturligt för dig och du har en ödmjuk approach. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.

Du erbjuds

I rollen som Custumer Support Area Manager får du möjligheten att arbeta tillsammans med engagerade kollegor där du får möjlighet till stort inflytande och att utveckling av affären hos våra återförsäljare. Du har i denna roll många kontaktytor både med interna kollegor och externa parter och får en god möjlighet till att fördjupa dina kunskaper inom kundsupport och serviceprocesser.

Vi ser att du är placerad i Malmö eller Göteborg då du ansvarar för region Väst.

I denna tjänst samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryterare Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Känns detta som rätt steg för dig – skicka då in din ansökan redan idag! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Om BMW Group

BMW Group Northern Europe koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden och Baltikum. I Norden har BMW Group ca 200 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. Under 2016 såldes mer än 40 000 BMW, 2400 BMWi, 3 600 MINI samt ca 2 200 motorcyklar i de nordiska marknaderna, vilket var ett rekordår. För mer information om BMW besök deras websida www.bmwgroup.com

Dela detta jobb

logga
Customer Support Area Manager till BMW Group

Jurek