saljjobb.se

Digital Marketing Specialist till GS1 Sweden

Ansök nu

Digital Marketing Specialist till GS1 Sweden

Stockholm

Nu söker vi en vass digital marknadsförare till vårt kommunikationsteam! Här får du möjlighet att jobba i en global, icke-vinstdriven organisation som dagligen effektiviserar näringslivet, sjukvård och andra branscher genom sina standarder som streckkoden.

”Vi är ett team som verkligen trivs och utvecklas tillsammans. Det är roligt att få verka i en miljö där man hela tiden lär sig nytt och samtidigt känner att man bidrar till tydliga förbättringar som är viktiga i vårt samhälle”, beskriver Josephine Wibeck, Head of Communication (och kanske din blivande chef).

I rollen får du vara med och driva GS1:s kund- och marknadskommunikation i digitala kanaler. Du blir en nyckelperson i teamet, med fokus på att skapa värdefulla konverteringar och långsiktigt stärka varumärket GS1 Sweden.

Mer om rollen

Rollen är bred och huvudsakligen operativ. I teamet är du specialisten inom digital marknadsföring, och du rör dig dagligen mellan uppgifter som att uppdatera webben, skriva nyhetsbrev och blogginlägg, analysera och följa upp konverteringen i de senaste aktiviteterna, lägga ärenden till utvecklare och jobba i Indesign och Photoshop. Huvudfokus är content marketing i GS1s digitala kanaler.

Ditt ansvarsområde blir planering, praktiskt genomförande och analys av digitala marknadsaktiviteter som riktar sig till B2B. Du kommer få stort utrymme att komma med nya förslag, testa egna idéer och projekt. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga teamet, men även kontakter på Sales, Product och IT/Operations. Hos GS1 är du dessutom del av en stor internationell organisation och du erbjuds ett kontaktnät med kollegor i andra länder.

Rollen är operativ, men med strategiska inslag och innebär bland annat att:

  • Tillsammans med Team Lead planera den digitala marknadsföringsstrategin, mål och KPI:er

  • Skapa och uppdatera innehåll i GS1:s digitala kanaler; webb, sociala medier, nyhetsbrev och annonser

  • Ansvara för webb och kontakt med utvecklare och externa byråer

  • Ansvara för konvertering i digitala kanaler

  • Arbeta data- och insiktsdrivet med analys och optimering av den digitala marknadsföringen

  • Planera roadmap för webb i samarbete med teamet

  • Vid behov delta i eller driva digitala marknads- och kommunikationsprojekt inom till exempel webb, Marketing Automation och kampanjer

Detta är en heltidstjänst på vårt fina och moderna kontor i centrala Stockholm. Här jobbar vi några dagar i veckan under hösten, och någon/några dagar hemifrån för de som önskar. Vi kan erbjuda ett attraktivt helhetspaket med bl. a.: sex veckors semester, en arbetsvecka på 37,5 h/v, tjänstepension och ett generöst friskvårdsbidrag. 

Är det här du?

Attityd, driv och yrkesstolthet är det viktigaste för oss! Vi tror att du precis som vi, drivs av att skapa mätbar nytta och kundvärde och att du ständigt vill prova nytt och utvecklas. SEO, PPC och SEM är inte abstrakta akronymer för dig, du vet precis hur du tillämpar de olika delarna och vilken effekt det ger. Du har sinne för detaljer och är villig att vända och vrida en extra gång innan du gör en marknadsinsats för att verkligen få effekt. Mätning använder du som ett verktyg för att lära känna användaren och finkalibrera kommunikationen.  

Erfarenheter:

Vi ser att den som är rätt för rollen har jobbat i några år med planering och operativt genomförande av digital marknadsföring, helst inom B2B. Eventuellt jobbar du idag på en digital byrå. Du känner även igen dig i följande:

  • Relevant eftergymnasial utbildning (t.ex Berghs, IHM etc.)

  • Du är erfaren inom och uppskattar att få skriva copy för ex webbnyhetsbrev, blogg, sociala medier och andra kanaler och att optimera digital marknadsföring mot tydliga KPI:er

  • Du är van att dagligen arbeta med webben och något CMS

  • Erfarenhet från Google Analytics

  • Du har kunskaper i Adobe-sviten, särskilt Photoshop och InDesign

  • Du är givetvis flytande i svenska i tal och skrift, och är bekväm med att kommunicera på engelska

  • Meriterande är om du arbetat med rörligt material, Customer Journey Mapping, webblansering, mätverktyg för användarupplevelse t.ex. HotJar

Om rekryteringen

Vi på HOME of Recruitment har förmånen att få hjälpa GS1 Sweden med rekryteringen av den här tjänsten. Vi arbetar kompetensbaserat genom processen, och du söker den snabbt och enkelt genom att svara på några urvalsfrågor. Vi önskar inte ta del av personligt brev. Sök gärna så snart som möjligt, men allra senast 18 oktober. Hela processen beräknas vara klar senast i mitten av november. Har du några frågor? Kontakta i så fall gärna mig, Anki Stafwerfeldt, på anki@homeofr.se eller 0733-887 007.

Om GS1

Ända sedan 1974 då den första streckkoden skannades på ett Wrigleys tuggumipaket, har GS1s standarder gett handeln ett gemensamt språk för att utbyta information om produkter, leveranser och transaktioner.  Vår vision är ”We believe in the power of standards to transform the way we work and live” och vi på GS1 Sweden är stolta över att ha en nyckelroll i att utveckla affären hos våra kunder genom våra standarder och tjänster. Här kan du se mer om oss; Benefits of a barcode.

GS1 är en global och branschneutral organisation som möjliggör ett gemensamt, standardiserat affärsspråk för produkter, tjänster och platser i hela världen. GS1-standarder är världens mest använda standardsystem som har transformerat global handel sedan 70-talet. Vi är en av 115 lokala medlemsorganisationer som drivs utan vinstintresse och tillsammans med användare.

Under varumärket Validoo erbjuder GS1 Sweden tjänster för datadelning och bättre digital produktdatakvalitet. Tjänsterna är baserade på GS1-standarder och hjälper olika branscher att kommunicera korrekt om sina produkter i säljkanaler och varuflöden.

Läs gärna mer om oss på gs1.se och validoo.se.

Kontaktpersoner

Anki Stafwerfeldt

Grundare

0733887007

anki@homeofr.se

Dela detta jobb

Digital Marketing Specialist till GS1 Sweden

Home of Recruitment AB