saljjobb.se

logga

Dlaboratory Sweden AB (dLab) söker Customer Success Manager med placering i Lund

Ansök nu

Dlaboratory Sweden AB (dLab) söker Customer Success Manager med placering i Lund

Vi söker en Customer Success Manager, med erfarenhet från tillväxtbolag och dokumenterad framgångsrik komplex systemförsäljning, gärna med en bakgrund från energibranschen eller annan industri. Vi erbjuder dig att bli en del av en spännande expansions- och internationaliseringsresa på ett börsnoterat högteknologiskt företag.

Som Customer Success Manager i organisationen kommer du att ta fram och driva merförsäljningsinsatserna för framför allt befintliga kunder på den svenska marknaden. Via ett helhetsgrepp ansvarar du för att driva kunden från pilot-/utvärderingsfasen till en bredare implementering av bolagets lösningar. En roll där du arbetar med de stora penseldragen, såväl som genomförande och leverans. Rollen innebär visst resande och du rapporterar till bolagets Sälj- & Marknadschef. Rollen innebär inget personalansvar.

Customer Success Managern spelar en nyckelroll i en organisation och har ansvar inom följande områden:

  • Utveckla och fördjupa relationen med utpekade kunder med målet att kundorganisationen ska erhålla största möjliga nytta av bolagets lösningar och erbjudanden

  • Känna till bolagets produkter inifrån och ut och hur de bäst tillvaratas för att skapa största möjliga kundnytta

  • Mätning och rapportering till andra intressenter angående merförsäljningsverksamhetens insatser och framgångar

  • Återkoppla kunderfarenheter till bolagets utvecklingsteam för att ge input till vidareutveckling av erbjudanden

  • Ge återkoppling om insikter från kunddata till marknads- och försäljningsverksamheten med målet att expandera verksamheten och minimera kundförluster

Du kommer att arbeta i ett tight och kompetent team där självständighet och förmåga att leverera, såväl som samarbete är viktiga komponenter för att du ska lyckas i rollen. Vi tror att du liksom dina kollegor trivs i en kreativ och innovativ miljö, som präglas av ett framåtdriv parallellt med en vilja och förmåga att säkra leverans i vardagen.

För att lyckas i rollen behöver du ha gedigen erfarenhet från liknande roller. Du har hög teknisk förståelse, förmåga att göra det svåra enkelt att förstå, samt bekväm att föra en dialog på många olika organisatoriska nivåer.

Du har…

  • Gedigen erfarenhet av B2B komplex systemförsäljning

  • Vana att anpassa budskap och presentation för att möta kundens behov och målgrupp

  • Civilingenjörsexamen eller motsvarande teknisk kunskap och bakgrund

  • Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift

  • Mycket goda kunskaper inom MS Office paketet.

Det är ett plus om du har erfarenhet…

  • från energibranschen

  • av digitaliseringsarbete

  • från börsnoterade bolag

Vem är du?

Som person är du driven, och att ta ansvar kommer naturligt. Du är lösningsorienterad och får saker att hända, och även om du både är självständig och självstartande, är du en utpräglad lagspelare. För att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel som person, du behöver dessutom kunna hantera förändring på ett effektivt sätt.

 

Dela detta jobb

logga
Dlaboratory Sweden AB (dLab) söker Customer Success Manager med placering i Lund

Roi Rekrytering Sverige AB