saljjobb.se

logga

Driven och utvecklingsorienterad Customer Service Manager till Scanspac!

Ansök nu

Driven och utvecklingsorienterad Customer Service Manager till Scanspac!

Är du en stabil och trygg person med stort engagemang och som drivs av utveckling och förbättring? Söker du en ny utmaning och kanske är redo för att ta ett nästa steg i din utveckling? Vill du vara en del i en spännande utvecklingsresa och har tidigare erfarenhet av att effektivisera såväl arbetssätt och som processer?

Då ser vi fram emot att höra från dig!

Scanspac erbjuder

Till Scanspac, som ingår i Saint-Gobain Sweden AB, söker Axö Consulting nu en Customer Service Manager. I rollen som Customer Service Manager rapporterar du till Sales Director. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Glanshammar, Örebro.

Scanspac är ledande producent av färdigblandat spackel i Europa och arbetar aktivt med utveckling, innovation och miljöfrågor för att kunna utveckla nästa generation av system för ytbehandling av väggar och tak. Scanspac har cirka 70 anställda på sina två fabriker i Sverige, i Glanshammar samt i Sala. Som en del av Saint-Gobain och Scanspac, erbjuds du som anställd mycket goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutveckling i en internationell koncern.

Arbetsuppgifter

Rollen som Customer Service Manager är en ny tjänst som innebär att leda och utveckla  medarbetarna på orderavdelningen, som idag består av två ordermottagare placerade i Glanshammar. Som Customer Service Manager har du även det viktiga uppdraget att utveckla och effektivisera arbetssätt och orderprocessen inom Scanspac, där service och kundfokus är viktiga nyckelord. Vidare innebär rollen att medverka i IT-relaterade projekt och att samordna processer med Sales Coordinator. Inom ramen för tjänsten ingår budget- och medarbetaransvar och att säkerställa orderläggning, transportbokning och fakturering.

Vem är du?

För att lyckas i rollen som Customer Service Manager krävs tidigare erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare. Vi ser också att du har relevant bakgrund inom orderhantering och orderprocesser. Du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Extra meriterande är kunskaper i tyska. Som person är du lyhörd, kommunikativ och trygg i ditt ledarskap. Du är resultatorienterad och serviceinriktad med stort kundfokus. Ditt arbetssätt präglas av struktur och kvalitet. Du har en god social förmåga och trivs i en nätverkande roll med många kontaktytor såväl internt som externt.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden AB, Scanspac med AxÖ Consulting. För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på telefon 072-398 02 77 eller via mail anneli.wallin@axoconsulting.se Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Saint-Gobain Sweden

Saint-Gobain är ett världsledande företag inom byggnadsbranschen som startades för över 350 år sedan. Företaget har verksamhet i 66 länder och cirka 190 000 medarbetare med 99 olika nationaliteter och en omsättning på cirka 41,1 mdr EUR. Saint Gobain Sweden AB – som Scanspac är en del av bildades 2016 och har idag cirka 800 medarbetare.

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Anställningens omfattning

Heltid

Tillträde

Enligt överenskommelse

Löneform

Månadslön

Antal lediga befattningar

1

Sysselsättningsgrad

100%

Ort

Glanshammar, Örebro

Län

Örebro län

Land

Sverige

Referensnummer

2021/157

Kontakt

Anneli Wallin, 0723980277, se

Publicerat

2021-09-10

Sista ansökningsdag

2021-10-04

Dela detta jobb

logga
Driven och utvecklingsorienterad Customer Service Manager till Scanspac!

AxÖ Consulting