saljjobb.se

Befattning
Administratör, försäljning

Stationering
LKAB Minerals, Luleå

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Sista ansökningsdatum
2020-04-05

Om företaget / verksamheten
LKAB Minerals AB är en integrerad del av specialproduktsdivisionen som säljer ett brett sortiment av mineralprodukter samt levererar strategiska tjänster och produkter som används i LKABs kärnverksamhet - gruvdrift och raffinering av järnmalm - vilket skapar ökad konkurrenskraft för LKAB. LKAB Minerals ingår i affärsområdet Specialprodukter som har över 700 anställda i 11 länder och genererar en omsättning över 4,5 MDRSEK. Läs mer om oss på www.lkabminerals.com

Om tjänsten
Vi söker en driven försäljningsadministratör som ska agera kontaktperson mellan våra producerande enheter och LKAB Minerals kunder.

Som försäljningsadministratör hanterar du hela processen från order till leverans, samt ger administrativt stöd till säljteamet. I rollen hanterar du alla order för de marknader som det svenska försäljningskontoret ansvarar för. Detta innebär att ta hand om offertförfrågningar, ordermottagning och leveransuppföljning. Arbetet utförs på ett strukturerat och metodiskt sätt i enlighet med våra givna rutiner. Kommunikationen med kunderna sker via mejl och telefon och till stor del på engelska. Förmåga att organisera och prioritera är avgörande då många uppgifter styrs av deadlines.

Dina kvalifikationer
För att passa i rollen måste du vara en serviceinriktad person som gillar att ha många interna och externa kontakter. Du är noggrann, strukturerad och har god ordning på ditt arbete. Ditt fokus på kommunikation med kunder och kolleger är nyckeln till att utföra detta arbete framgångsrikt. Du hanterar enkelt flera uppgifter parallellt, engagerad och gillar utmaningar. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.


- Utbildning på gymnasienivå med ekonomisk inriktning eller liknande. Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, skriftligt såväl som muntligt
- God datorvana och datorkunskap
- Tidigare erfarenhet av kundservice, säljadministration och arbete i Visma är meriterande

Vi erbjuder
Heltid. Tjänsten är tillsvidare med fast lön. Provanställning tillämpas vanligtvis.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Vi erbjuder dig trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor som hjälper dig att växa och utvecklas med uppgifterna. Tjänsten är placerad i Luleå.

Övrig information
Välkommen med din ansökning senast den 5 april.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef marina.hellsten@lkab.com, 072-505 8003 eller HR-chef jonas.jones@lkab.com, 070-367 8199.

Vi har gjort våra kanalval för denna rekrytering så vi vänligen undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Försäljningsadministratör

Företag LKAB
Ort
Kategorier
Utgår

2020-04-05

Ansök nu

Dela detta jobb