saljjobb.se

Kundservicehandläggare

Ort
Kategorier
Utgår

2019-06-28

Ansök nu

Kundservicehandläggare

Vi växer och vår digitala målbild för stark marknadsposition och den bästa kund- och medarbetarupplevelsen ställer höga krav på digital förmåga. Vi satsar därför på ökad IT-kraft och till vår IT-funktion söker vi nu en chef för de Livstödssystemen. 

Om jobbet 

Som Chef Livstödssystem ansvarar du för systemen på områdena integration, utbetalningar, Beslutsstöd/Business Intelligence, tjänsteutveckling samt gränssnitt bl.a. för ärendehantering. Du är övergripande ansvarig för att systemen håller hög kvalitet och har den funktionalitet som krävs för att stödja livaffären legalt och affärsmässigt. Du leder en grupp om ca 10 medarbetare som utvecklar och förvaltar systemen. Det innebär ansvar för hela processen från krav, design och programmering till test och release. Ni ansvarar även för hela den tekniska stacken, jobbar nära affären och drar största möjliga nytta av teknik, digitalisering och smarta arbetssätt. På BI/Beslutsstödsområdet gör ni även utsökningar och ger stöd  id dataanalys. 

Vi är i en fas av tillväxt och spännande förändring med stort fokus på effektiva samarbetsformer och digitalisering. I din roll kommer du förutom att leda det dagliga arbetet för din grupp, att ansvara för den strategiska agendan för att möta marknadens krav på snabbare utveckling och anpassning av våra affärskritiska system. Det innebär bl.a. att säkerställa hög IT-kompetens i gruppen, etablera tvärfunktionella devops team med interna och externa parter, fortsatt övergång mot agila arbetssätt och att tillsammans med arkitekter verka för långsiktig stabilitet och modernisering av IT-design och – arkitektur.  

Du har personal- och resultatansvar för din grupp, ingår IT-ledningsgruppen och rapporterar till IT-chefen på Affärsenhet Liv.  

Vem är du? 

Du är en stark ledare med flera års erfarenhet av personalansvar. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlig målsättning, strukturerad uppföljning, regelbunden återkoppling, god kommunikation och ett högt driv. Utifrån LFABs värderingar och Ledarprofil, leder och entusiasmerar du dina medarbetare i enlighet med affärsenhetens uppdrag. Du brinner för affärsorienterad IT, jobbar tvärs organisatoriska gränser och har lätt för att bygga relationer internt och externt. Du gillar förändringsarbete och att utmana dig själv ordentligt.  

För att lyckas i rollen krävs flera års erfarenhet av ledarskap i affärsnära IT-verksamheter, gärna inom bank- och försäkring, samt relevant högskoleutbildning.  

Du bör ha erfarenhet av ramverk och modeller för utveckling och förvaltning av komplexa IT-system, som t.ex. ITIL, PM3,waterfall och Agile/SAFE. Självklart är du van att hantera många frågor parallellt och arbeta fokuserat efter tydliga prioriteringar.  

Kunskap om liv- och pensionsmarknaden är meriterande.  

Om oss 

Affärsenhet Liv är länsförsäkringsgruppens fondförsäkringsbolag som erbjuder pensionssparande och trygghetslösningar främst inom tjänstepension. Vår målsättning är att ta en ledande position på liv- och pensionsmarknaden och vi strävar efter att våra liv- och pensionskunder ska uppleva Länsförsäkringar som begripliga, trygga och nära. Pensions- och livförsäkringsmarknaden står inför stora förändringar, som drivs av nya regelverk samt ökat prisfokus och rörlighet via flytträtt. All vår verksamhet och anpassning till nya förutsättningar vilar vi på en stabil grund i det kundägda och vårt främsta mål är att vi har de nöjdaste kunderna. 

Kontaktperson
Annsofi Eriksson 
Chef
08-588 422 49

Ulrika Taylor 
Kontaktombud Forena
08-588 404 25

Bitte Franzén Molander 
Kontaktombud SACO
08-588 403 79

Dela detta jobb

Kundservicehandläggare

Länsförsäkringar AB