saljjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Saljjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Manager B2B Service

Företag Vattenfall AB
Ort
Kategorier
Utgår

2022-02-02

Ansök nu

Manager B2B Service


En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa hållbara lösningar för våra kunder.
 
Huvudsyftet med rollen som Manager B2B Service är säkra att Kundservice och de affärsområden som använder Vattenfalls Kundservice har tydliga gemensamma mål och samarbetar på ett effektivt sätt för att nå dessa. I rollen ingår, förutom ledarskap, att leverera och utveckla B2B Service-tjänsten för våra företagskunder. Personalansvar för såväl chefer som specialister ingår. Du rapporterar till Director Billing & IT och ingår i dennes ledningsgrupp
.
Huvudsakliga ansvarsområden

• Chef- och medarbetarutveckling

• Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal

• Säkra en proaktiv, konstruktiv och positiv dialog med våra uppdragsgivare

• Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap

• Medverka och driva vissa delar av det årliga budget- och målkortsarbetet

• Eskaleringspunkt för våra uppdragsgivare

Din profil

I den här rollen ser vi en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Du kan snabbt sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla chefer.
 
• Universitetsexamen inom ekonomi eller teknik (meriterande)

• Erfarenhet av Energibranschen (meriterande)

• Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet eller försäljning mot företagskunder (meriterande)

• 5-7 års relevant arbetserfarenhet varav minst 2 år som chef över chefer

• Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling

• Erfarenhet av ledningsgruppsarbete

• Resultatorienterad och affärsinriktad

• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga

• Strukturerad och stark planeringsförmåga

• Flytande svenska och engelska
 
På Vattenfall Kundservice Norden är vi övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
 
Placering: Umeå
 Omfattning: Heltid 
Period: snarast
 
Ansökan: Sista ansökningsdag är 9 jan 2022.
 För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Karin Lauritz karin.lauritz@vattenfall.com För mer information om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com. Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00. #LI-SE

 

Dela detta jobb

Manager B2B Service

Vattenfall AB