saljjobb.se

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Ort
Utgår

2019-09-06

Ansök nu

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Vi söker dig som vill arbeta med marketing automation och skapa branschens bästa kunddialog. Efterfrågan inom området är stor varför vi söker två nya medarbetare.

Om jobbet

Som kampanjtekniker ingår du i den nystartade Kundanalysgruppen som består av åtta engagerade medarbetare som arbetar med kundanalys, uppföljning, målgruppsuttag samt utveckling av analysmodeller som stödjer våra datadrivna kunddialoger. Arbetet sker i nära samarbete med andra funktioner inom Länsförsäkringar AB och tillsammans med de 23 länsförsäkringsbolagen.

I din roll som marketing automation specialist arbetar du med kunddialog med främst våra befintliga kunder inom bank och försäkring. Du bygger och konfigurerar kampanjer och skapar målgruppsurval i vårt Marketing Automation-verktyg. Din uppgift blir att vara tekniskt insatt i verktyget och vara en av våra specialister. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

  • Implementera kunddialoger i verktyget Adobe Campaign.
  • Tillsammans med projektledare och analytiker ta fram idéer och utvecklingsförslag för kunddialoger.
  • Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden och dialoger.
  • Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper.
  • Tillsammans med teamet ta fram kampanjaktiviteter.
  • Vara med och bidra till att datadriven kundinsikt i så stor utsträckning som möjligt genomsyrar utvecklingen av våra kundmöten.
  • Kravställa utvecklingen av nya funktioner i Adobe Campaign
  • Är expert i kunddialogsverktyget och utbildar och ger support till användare

Vem är du?
För att lyckas i rollen har du arbetat med marketing automation tidigare och är väl bekant med digital marknadsföring och kunddialog inom B2B och B2C. Du har erfarenhet av något av verktygen: Adobe Campaign, Portrait Dialogue, Sales Force, IBM Marketing Cloud eller liknande verktyg. Vi tror också att du har eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap/IT. Erfarenhet av SQL-programmering är meriterande.

Du är analytisk, pedagogisk och har ett strukturerat arbetssätt. Du brinner för att se resultat samtidigt som du levererar med hög kvalitet. Du kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen. Du vet hur man bygger nätverk och du kommunicerar väl. Du har en ”kämpaglöd-inställning” och ser möjligheterna i uppgifterna. Vi arbetar i allt högre utsträckning i tvärfunktionella agila team som förutsätter ett flexibelt sinnelag och att man trivs med att samverka med olika kompetenser för att nå de gemensamma målen. För att trivas i gruppen värdesätter du dina kollegor och trivs i ett klimat präglat av laganda och öppenhet.

Om oss
Vi har länsförsäkringsbolagens uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, utvecklingsarbete och ge service inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Vi är en ansvarsfull och attraktiv arbetsgivare som främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur och tydliga värderingar bidra till att attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Vi är en lärande organisation med stark tilltro till självledarskap. Tycker du om att leda dig själv och utveckla din fulla potential kommer du att trivas hos oss. Vi arbetar aktivt med mångfald och inkludering

Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer, så tveka inte att söka redan idag

Kort om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidare 

Sista ansökningsdag:
2019-09-06

Arbetsplats
Stockholm 

Kontaktperson
Jonas Rundkvist 
Chef
08-588 407 17

Linnéa Niklasson 
Facklig representant Forena
08-588 413 81

Anna Sandqvist 
Kontaktombud SACO
08-588 416 50

Dela detta jobb

Marketing automation specialist/Kampanjtekniker

Länsförsäkringar AB