saljjobb.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Saljjobb.ses integritetspolicy/användarvillkor.
logga

Team Leader Kundservice

Företag ValueOne AB
Ort
Kategorier
Utgår

2022-05-31

Ansök nu

Team Leader Kundservice

ValueOne rekryterar en Team Leader Kundservice & Internationell spedition till vår kund Hillebrand i Jordbro söder om Stockholm. Har du tidigare erfarenhet av spedition, fraktvillkor och logistik och söker en arbetsledande tjänst där du får vara med och utveckla samt operativt delta i ett kreativt och hårt arbetande kundserviceteam, kan Hillebrand vara rätt bolag för dig.

Om rollen

I tjänsten som Team Leader på Hillebrands kundservice kommer du att ha personalansvar för en grupp bestående av ca tio personer. I ditt ansvar ingår att upprätthålla en hög operativ nivå i teamet och säkerställa ett smidigt flöde av allt transporterat gods med fokus på att optimera bruttomarginaler, korrekta fakturor och minimal skadehantering. Vidare håller du i fördelningen av arbetsuppgifter och kunder mellan personalen i samarbete med kundservicechefen. Du svarar även för uppföljning av avtal och den taktiska/operativa relationen med kunder samt för administration och uppföljning av kundflöden från inköpsorder till mottaget gods hos slutmottagare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Daglig operativ ledning och kontinuerlig personalplanering.

  • Till viss del vara delaktig i det operativa löpande arbetet.

  • Hantering av lönesystem, närvaro/frånvaro, attest, samt semesterplanering.

  • Aktivt arbete med att utveckla verksamhetens processer, arbetssätt och personalvård.

  • Kravställning rörande systemstöd.

  • Kontinuerlig uppföljning och feedback till personalen rörande prestation i samråd med kundservicechefen.

  • Vara behjälplig vid rekrytering av personal till teamet.

  • Introduktion av nyanställda/vikarier.

  • Säkerställa att implementeringen av ny kund/nytt avtal administrativt kommer på plats i organisationen.

  • Vara administrativt stöd till kunden i alla frågeställningar som rör företagets tjänster.

  • Delta i omförhandling, nya tjänster och avtalsuppföljning.

  • Hålla i kundvård och kundmöten.

  • Delta och kravställa vid utveckling av kunderbjudanden.

  • Löpande medarbetarsamtal och lönesamtal.

Erfarenhet och kompetens

För att trivas i den här rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av spedition och logistik samt en god förståelse för speditionskoncept. Rollen kräver även erfarenhet av kundservice, inköpsorderplanering och administration. Du bör också ha goda kunskaper om regler och leveransvillkor inom frakt. Meriterande är även kunskap om produktions- och lagerprocesser inom logistikbranschen samt kännedom om vin- och spritbranschen. Vi ser gärna att du har en lämplig högskoleutbildning alternativt en relevant yrkesutbildning. Goda språkkunskaper i svenska är ett krav. Hillebrand verkar på en internationell arena, därför är mycket goda kunskaper i engelska ett måste. Vi räknar med att du har god systemvana främst i MS Office. 

Som Team Leader bör du ha god ledarskapsförmåga och ha kapacitet att självständigt och proaktivt arbeta för att optimera resultat och få teamet att växa. Vi värdesätter även egenskaper såsom prioriteringsförmåga, noggrannhet och struktur. Du är en person som har lätt för att skapa förtroende och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare har du har en affärsmässig inställning och god känsla för kundservice.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.

 

 

Dela detta jobb

logga
Team Leader Kundservice

ValueOne AB