saljjobb.se

Logga

Tillförordnad Enhetschef Kundtjänst

Företag Systembolaget
Ort
Kategorier
Utgår

2021-03-03

Ansök nu

Tillförordnad Enhetschef Kundtjänst

Till vårt huvudkontor i Kungsträdgården i centrala Stockholm söker vi nu en Tillförordnad Enhetschef Kundtjänst .

Om rollen
I rollen som Enhetschef är dina primära arbetsuppgifter att driva och utveckla enheten samt leda de två gruppchefer och deras medarbetare inom enheten och skapa en hållbar vardag för alla. Parallellt med det leder du ett utvecklingsarbete tillsammans med enheten om nästa steg för en fortsatt framgångsrik kundtjänst. Du verkar i enlighet med Systembolagets värderingar och riktlinjer. Du säkerställer också uppfyllnad av enhetens delar av verksamhetsplanenens nyckeltal. Tillsammans med ledningsgruppen för avdelningen ansvarar du för avdelningens utveckling och hållbarhet, du säkerställer kundnytta i avdelningens erbjudande och tjänster och du säkerställer intern effektivitet och ständiga förbättringar. Tvärfunktionellt samarbete inom och utanför enheten och avdelningen är en självklarhet.

Tjänsten är allmän visstidsanställning och gäller från och med 2021-02-15 till och med 2021-12-31.

Då detta är en tillfällig förstärkning kommer vi utvärdera detta under gång och innan årets slut ha nästa steg klart för oss kring organisation och antal chefer på avdelningen.

Huvuduppgifter som Enhetschef:

  • Vidareutveckla hur arbetet ska bedrivas i enlighet med gällande strategi samtidigt som daglig leverans säkras

  • Implementera delar av strategier relevanta för enheten

  • Leverera enligt enhetens verksamhetsplan

  • Företräda enheten i avdelningens ledningsgrupp och arbeta för helheten

  • Omvärldsbevaka inom området

  • Utveckla enheten på ett hållbart sätt

  • Leda, fördela och prioritera arbetet inom enheten

  • Utvärdera och följa upp enhetens arbete systematiskt

  • Som ledare utveckla, coacha och motivera medarbetare i gruppen och skapa en kundfokuserad företagskultur

  • Som ledare skapa en högpresterande omgivning och aktivt arbeta för att skapa förhållanden där medarbetare har en mycket god prestationsmiljö

Fokus för rollen under 2021 förutom ovan är att:

  • skapa en stabil bemanningsplan

  • jobba med arbetstidsavtal

  • skapa en utvecklingsplan för arbetsverktyg och automatisering

  • driva gränssnittet med E-handel/KBS

  • skapa en utvecklingsplan för personlig rådgivning och supportens roll i vårt erbjudande (i samarbete med Erbjudande & E-handel).

  • förbättra statistik/uppföljning kundinsikter och spridning av data/kundinsikter internt

  • fortsätta utveckla arbetssätt som underlättar integreringen av Kundtjänst i övriga Inhouse/teamarbetet.

Om dig
Erfarenheter vi söker:

  • Universitet/högskoleexamen relevant för funktionsområdet eller motsvarande erfarenhet

  • Erfarenhet av arbete inom funktionsområdet (3-4 år)

  • Bevisad förmåga och erfarenhet av att leda och utveckla team, processer och arbetssätt

  • Erfarenhet av och god förmåga i förändringsledning och att få medarbetare att arbeta mot en gemensam målbild

  • Erfarenhet från butiksledet och försäljning är meriterande samt erfarenhet av kundtjänstarbete och kunskap kring rådgivningens roll inom vårt erbjudande.

Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Stutterheim, avdelningsdirektör, på telefonnummer 0733-316 27 24 .

Ansökan
Vid intresse är du välkomen att registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31:a januari 2021. Urvalet sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev.

-------

Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se omsystembolaget.se.

Dela detta jobb

Logga
Tillförordnad Enhetschef Kundtjänst

Systembolaget